Mobiilikassa on loistava ratkaisu etenkin pienelle yritykselle, joka tekee paljon jalkatyötä asiakkaiden parissa. Liikkuva työ vaatii oikeat välineet, jotka eivät ole paikkaan sidottuja ja taipuvat monenlaiseen käyttötarkoitukseen. Mobiilikassassa on kaikki nämä ominaisuudet ja se on yrittäjälle paras matkakumppani myös silloin, kun tulee aika osallistua messuille.

Messut toimivat yrityksen näyteikkunana

Osallistuminen messuille on yrityksille aina mahtava mahdollisuus, vaikka se samalla on myös suuri voimanponnistus. Tutkimusten mukaan suomalaiset ovat messukansaa. Vain kolme prosenttia täysi-ikäisistä suomalaisista ei ole koskaan käynyt messuilla ja eri alojen ja aihepiirien messut keräävät vuodessa jopa 1,5 miljoonaa kävijää. Omaan toimialaan liittyville messuille osallistumalla yritys tavoittaa kerralla mittavan määrän potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita sen palveluista.

Mitä messuvieraat sitten hakevat messuilta? Tiivistetysti tietoa, uutuuksia ja elämyksiä. Messuille saapuva odottaa löytävänsä tuotteita tarjoushinnoin ja pääsevänsä tutustumaan uutuuksiin yrityksen edustajan esittelemänä. Yritykseltä onnistunut messuosallistuminen vaatii paljon tinkimätöntä taustatyötä ja valmistelua. Varsinkin aktiivisemmille messukävijöille ei enää riitä perus messuosasto, vaan he tulevat paikalle elämysten perässä. On tärkeää miettiä, miten oma tuote saadaaan erottumaan muista näytteilleasettajista ja messukävijälle jää siitä positiivinen muistijälki.

Onnistuneen messuosallistumisen resepti

Yrityksen messuille osallistuminen vaatii aina taustalle huolellisen suunnittelun, joka pitää aloittaa viimeistään pari-kolme kuukautta ennen h-hetkeä. Pitää miettiä tavoite ja keinot, joilla niihin päästään. Messuille osallistuva henkilöstö täytyy sitouttaa tavoitteisiin ja messuosastosta tulee tehdä selkeä ja erottuva. Myös jotain oheisohjelmaa olisi hyvä olla. Ohjelman ei aina tarvitse olla julkkisvieras, vaan esimerkiksi kilpailut tai mahdollisuus uutuuksien kokeiluun vetää paikalle ihmisiä. Se messuosasto, jonka luona käy jo valmiiksi innostunut kuhina, vetää puoleensa lisää uteliaita katsomaan, mitä on tekeillä. Mitä enemmän messukokemus puhuttelee eri aisteja, sen vahvempi muistijälki siitä jää kokijalleen.

Itse messut kestävät vain pari hassua päivää, mutta kun taustatyö on tehty laadukkaasti, niiden aikana pystyy saavuttamaan paljon. Messut ovat korostetun sosiaalinen tapahtuma. Messuilla tehdään myyntiä, markkinointia, rakennetaan yrityksen brändiä, verkostoidutaan muiden alan toimijoiden kanssa, kerätään asiakaspalautetta, pidetään yllä vanhoja asiakassuhteita ja solmitaan uusia. Siinä missä tavallisessa arjessa ihmiset saattavat suhtautua suoraan markkinointiin karsaasti, messuympäristössä he ovat sille avoimia ja jopa odottavat sitä.

Messut ovat yritykselle kultainen tilaisuus tehdä tuotteitaan ja palveluitaan tutuksi joko alan sisäisille toimijoille tai suurelle yleisölle. Onnistuneen messuosallistumisen mittarina toimiikin paitsi messuilla tehty myynti, myös siellä saadut asiakas- ja yhteistyökontaktit. Messujen ympäristö ja ilmapiiri poikkeavat paljon arkisesta myyntitilanteesta ja vaativat yrityksen edustajilta aivan erityistä asennetta sekä taitoa kohdata erilaisia ihmisiä paineistetussa ja hektisessä tilanteessa. On ensiarvoisen tärkeää, että koko messuille osallistuva henkilökunta pystyy keskittymään täysillä asiakkaiden kohtaamiseen. Tässä heitä auttaa toiminnoiltaan kevyt ja joustava mobiilikassa.

Mobiilikassa joustaa ja mukautuu tilanteen mukaan

Viime vuosina erilaiset mobiilipohjaiset ratkaisut ovat lyöneet läpi laajasti elämän eri osa-alueilla. Kaupan- ja palvelujen alalla tämä kehitys on ilmennyt kassajärjestelmien nopeana kehittymisenä niin, että nykypäivänä suurin osa moderneista kassajärjestelmistä on kosketusnäytöllisiä pilvipalveluista hallittavia kokonaisuuksia. Mobiilipalveluiden kehittyminen näkyy myös maksutapojen monipuolistumisena perinteisen käteisellä maksamisen jäädessä yhä pienempään rooliin. Korona-aikaa leimannut kontaktien välttäminen vain kiihdytti tätä kehitystä ja teki erilaisista mobiilimaksutavoista entistä suositumpia.

Maksupäätteistä on kehitetty entistä pienempiä ja kevyempiä. Tabletin tai puhelimen kosketusnäytöltä hallittava sovelluspohjainen mobiilikassa on kehityksen kärjessä. Keveytensä ja pienen kokonsa ansiosta se kulkee mukana vaikka taskussa ja samalla se vapauttaa kaupankäynnin vain yhden tietyn paikan kahleista. Nämä ominaisuudet tekevät siitä yritykselle parhaan mahdollisen messukumppanin.

CRD:n JAVA pohjainen kassajärjestelmä on kotimaista tuotantoa. Se on jo alun perinkin suunniteltu kosketusnäytölle, vaikka sitä voi käyttää myös perinteisellä hiirellä. CRD:n kassajärjestelmän monipuolisista ominaisuuksista voi ottaa käyttöön juuri ne omalle yritykselle parhaiten sopivat. Järjestelmä mukautuu joustavasti käyttäjän tarpeiden mukaan. Siitä on saatavilla myös mobiiliversio, joka integroituu sulavasti maksupäätteeseen taaten näin asiakkaalle monipuolisen ja ajantasaisen maksutapavalikoiman.

Mobiilikassa messuilla

Kevyt ja ketterä mobiilikassa on aivan omiaan käytettäväksi messuilla. CRD:n kassajärjestelmän kaikki ominaisuudet mahtuvat pienelle puhelimen kokoiselle laitteelle, jonka kautta maksuliikenne tapahtuu nopeasti ja jouhevasti. Kaupankäyntiä voidaan myös koko ajan seurata reaaliajassa pilvipalvelusta, joka mahdollistaa nopean reagoinnin muuttuviin tilanteisiin.

Yksi messujen jälkeisissä palautteissa toistuva valituksen aihe on, että messuilla kävijää ei huomioida tarpeeksi tai hänen haluamallaan tavalla. Messuilla on tunnetusti paljon ihmisiä ja kukapa meistä ei olisi seisonut ruuhkassa myyntipöydän luona ja yrittänyt turhaan päästä lähemmäs tutkailemaan esillä olevia tuotteita? Vaikka yrityksellä olisi maksimimäärä henkilökuntaa messuilla, on tosiasia, ettei kaikkia halukkaita millään ehditä kohtaamaan ja palvelemaan.

Mobiilikassa sujuvoittaa koko messuosaston toimintoja. Asiakas saa tehtyä ostoksensa nopeasti haluamallaan maksutavalla ja työntekijä voi luottaa maksupäätteen toimimiseen kaikissa tilanteissa. Näin hän voi keskittyä messuosallistumisen pääasiaan, eli solmimaan uusia asiakassuhteita ja tekemään jokaisesta asiakaskohtaamisesta laadukkaan ja ainutlaatuisen.

Miksi valita juuri mobiilikassa?

Messuilla tunnelma on usein varsin hektinen ja varsinkin myyntityö hyvin nopeatempoista. Mobiilikassalle tällainen tilanne sopii kuin nenä päähän. Se vapauttaa myyntitapahtuman ajan ja paikan kahleista kuitenkin niin, että kaikkea voi seurata kätevästi reaaliajassa. Sen tarjoamat monet maksutavat taipuvat asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja itse maksu sujuu nopeasti ja turvallisesti. Mobiilikassa on yksi olennainen osa positiivisen messukokemuksen luomisessa ja messuille asetettujen tavoitteiden saavuttamisessa.

Lopuksi

Kassajärjestelmien kehitys on viime vuosikymmeninä ollut huimaa ja mobiilikassassa yhdistyy moni tässä hetkessä pinnalla oleva asia. Se hyödyntää uusinta teknologiaa, toimii varmasti ajasta ja paikasta riippumatta sekä muuntuu ja mukautuu vastaamaan yksilöllisiä tarpeita. Erityisesti pienet yritykset ovat hankkineet mobiilikassan, koska se tarjoaa yrityksen käyttöön kaikki uusimmat maksutavat.

Mobiilikassa antaa käyttäjälleen vapautta ja joustoa elämän eri tilanteissa. Näiden ominaisuuksien vuoksi se sopii käytettäväksi myös messuilla. Messujen omintakeinen ilmapiiri vaatii yritystä mukauttamaan omaa markkinointia ja viestintää siihen sopivaksi ja mobiilikassan tukemana työntekijälle jää enemmän aikaa asiakaskontaktointiin. Tällöin yritys pääsee toden teolla hyödyntämään messujen tarjoaman uniikin sosiaalisen kokemuksen, josta ei pääse nauttimaan siinä laajuudessa missään muualla.

CRD tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ja ajantasaiset kassajärjestelmät eri tarpeisiin. Pysymme ajan hermolla ja kehitämme järjestelmää koko ajan vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeisiin. Meidät erottaa muista alan toimijoista se, että yhdistämme samaan järjestelmään niin erilaiset lipputuotteet, kassajärjestelmän kuin kulunvalvonnan. Kaikki kolme toimivat sekä yhdessä että erikseen, sinun tarpeesi mukaisesti. Ota yhteyttä, niin rakennetaan palvelusta juuri sinun yrityksesi näköinen paketti.